Admin

Изпусни въздуха

In Газове on October 24, 2008 at 4:58 pm

По тази тема не е прието да се говори. Дори рекламите на продукти за справяне с този проблем са направени сякаш с леко притеснение.

Затварянето на очите обаче няма да реши проблема с подутия стомах. За това дайте да си говорим свободно, това са си нормални неща като секса и яденето.

Точно ядене всъщност е ключовата дума в битката с подутия стомах.

Както добре знаете, има храни, които са с много лоша, даже миризлива репутация – боб, леща, зеле и прочее.

Най-лесно е да спрете да ги ядете, но се постарайте да ги заместите с други храни с подобни съставки.

Бобът е ценен заради съдържащите се в него фибри, но и овесените ядки имат, така че ето ви заместител.

Лещата е един от най-добрите източници на фолиева киселина, която е ужасно важна за всички бъдещи майки. Тази киселина обаче се съдържа и в стафидите и в зелените листни зеленчуци.

Да не забравим и зелето, което е пълно с витамин С, както половината от наличните в страната ни зеленчуци.

Като говорим за зеленчуци обаче, трябва да ви кажем, че всъщност почти всички те подуват стомаха, особено ако не са сдъвкани добре.

„Хигиената на хранене“, както диетолозите наричат яденето, също е изключително важна за доброто здраве на стомаха, не само избягването на подуващите храни.

Ако стомахът ви е чувствителен и се подува лесно, не яжте бързо и на крак. Отделете си половин или един час, в който да седнете и да се нахраните спокойно и бавно, дори да ядете само сандвич.

Хранете се без да говорите, но не защото ще се задавите, както казват бабите на внуците, а за да не пълните стомаха с допълнително въздух и яжте на малки хапки.

Пиенето на течности по време на хранене също помага, особено ако го карате само на суха храна, както повечето работещи.

Като казваме „течности“ обаче, нямаме предвид газирани напитки. Те са въздух под налягане в чист вид. Въздух, който влиза в корема ви и си остава там поне един ден.

Така че – без газирано, ок?

Ако всичките ни съвети дотук не ви помогнат, запасете се с млечни продукти, най-добре кисело мляко. По едно на ден, без значение каква марка, ще подобри храносмилането и като цяло състоянието на корема.

А да, и последно – спортувайте. Заседналият начин на живот е една от причините за натрупването на газове в стомаха. Така че, пийте един айрян и марш в парка, докато е още топло.


тялото.бг

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: